MASAŻ IZOMETRYCZNY

Stosowany jest w sytuacjach, kiedy dochodzi z różnych powodów do osłabienia siły mięśniowej (np. opatrunek, zanik mięśni po udarach lub wylewach, długotrwałe unieruchomienie, porażenie nerwów obwodowych). Ma on na celu szybki przyrost masy i siły mięśni. Masaż wykonuje się w napięciu izometrycznym mięśnia stanowiącym ok. 80-95 % napięcia maksymalnego.

Metodę tę można podzielić na dwie fazy:

I Faza

Energiczne rozcierania mięśnia w skurczy izometrycznym

II Faza

Czas ok 1 min, ugniatania, uderzania i oklepywania na mięśniu rozluźnionym

Cykl powtarzamy 5-6 razy za każdym razem wydłużając I Faze kwadratowo, czyli gdy za pierwszym razem rozcieramy 2 s, to za drugim 4 s, potem 8 s itd.

Przy osobach bardzo osłabionych można skrócić zabieg. U sportowców natomiast dodać kolejne powtórzenie.

Masaż izometryczny można stosować 2 razy dziennie w cyklach 5-6 dniowych przez okrez 6 tyg. Średni notowany wzrost siły wynosi 22%.

Masaż izometryczny, ze względu na intensywne masowanie napiętych mięśni, likwiduje także obrzęki, które powstają w wyniku: braku ruchu, bogatej w sól diety, zbyt dużej ilości wody w organizmie. Daje bardzo dobre efekty wyszczuplające i antycellulitowe. Seria zabiegów zmniejsza obwód ud i pośladków w wyniku redukcji podskórnej tkanki tłuszczowej.

Właściwości w odchudzaniu:

  • redukuje tkankę tłuszczową, zmniejszając obwód ud i pośladków
  • dotlenia skórę, czyniąc ją bardziej jędrną i sprężystą
  • wyraźnie wygładza cellulit
  • poprawia krążenie limfy
  • eliminuje obrzęki